Hopp til hovedinnhold

Send til 2097:

KNES fødselsdato, ditt navn, grad av hast

(Unngå sensitiv informasjon)

KNES 030562 Kari Normann Trenger time for konsultasjon

Kr. 6,- per mottatt melding.

Normalt to meldinger - bekreftelse og timeavtale.

NB: Tjenesten kan ikke benyttes om man har reservert seg mot kortnummer

Åpningstider jula 2023

18. desember 2023

Telefon:

Onsdag 27.12 kl. 09.30 -15.00

Torsdag 28.12 kl. 09.30 -15.00

Fredag 29.12  kl. 09.30 -15.00

Stengt mellom kl. 11.00 - 12.30

 

Laboratorium:

Onsdag 27.12 kl. 10.00 - 14.30

Torsdag 28.12 kl.10.00 - 14.30

Fredag 29.12 kl. 10.00 - 11.30

Stengt mellom  kl. 11.00 - 12.30

VED ØYEBLIKKELIG HJELP - ring 116117

GOD JUL OG GODT NYTT ÅR

Laboratoriet er stengt tirsdag 13.6 og 14.6.23 for ordinære prøver.

6. juni 2023

Øyeblikkelig hjelp vil bli håndtert ved behov og etter rekvirering av lege. Vi ber om at de som skal ta kontrollprøver planlegger dette før eller etter dette.

 

Med vennlig hilsen Labortoriet ved Kirkenes legesenter AS

Åpningstider påsken 2023.

28. mars 2023

Onsdag 5. april 2023 stenger Kirkenes Legesenter AS kl. 12.00.

Siste mulighet for blodprøver som skal sendes til UNN er tirsdag 4.4.2023, kl. 11.00.

Siste mulighet for blodprøver som skal til Kirkenes Sykehus er onsdag 5.4.2023, kl 10.00

Bruk av munnbind på venterom

20. april 2022

Vi anbefaler fremdeles bruk av munnbind for risikopasienter og uvaksinerte. Pasienter med luftveissymptomer anbefales på det sterkeste å bruke munnbind på venterom.

NYTT KØSYSTEM PÅ LABORATORIET FRA I DAG

10. februar 2022

Vi har i går 9/2 oppdatert vårt køsystem på laboratoriet, til ett mer digitalt system. Dere vil som pasienter få 2 valg å velge mellom. Det henger infoplakat ved køordneren på hva du skal trykke på av knappene. Systemet er helt nytt for oss også så det er mulighet for at det kan ta litt lengre tid å vente de første dagene med innkjøring.

Konsultasjoner

9. november 2020

Vi minner om at det er samme pris for telefonkonsultasjoner, videokonsultasjoner og vanlig time hos lege. 

Egenandel i forbindelse med ikke møtt til time

27. april 2020

Det vil fra i dag 27.04.2020 bli tatt vanlig egenandelstakst for ikke møtt til time.

Svikt i utfakturering fra Melin.

23. mai 2019

I forbindelse med at Melin kjøpte opp Odin kapital i 2017/2018 så har det skjedd en svikt i utfakturering av fakturaer til pasienter fra Kirkenes Legesenter AS i 2018 frem til i dag, det vil si at ikke alle fakturaer har blitt sendt ut til pasientene.

«Feilen hos Melin er lokalisert, og de sender ut resterende fakturaer fra 2018 innen kort tid.»

Kirkenes Legesenter AS beklager ulempen det medfører for våre pasienter, alle fakturaer fra 2018 sendes ut uten gebyr.

Ved spørsmål ta kontakt med Melin Collectors kundesenter på telefon 21 62 73 00 eller pr epost post@melincollectors.no

Videokonsultasjoner

6. februar 2019

Kirkenes Legesenter AS har nå startet opp med videokonsultasjoner. Pr i dag er det 2 fastleger som har startet opp med dette, det vil bli flere fastleger som vil tilby dette etterhvert. For mere informasjon om videokonsultasjoner se under fanen MER

PARFYMEFRITT

27. august 2018

Vi ber om at pasienter som kommer til Kirkenes legesenter unnlater å bruke parfyme på grunn av allergiplager blant mange av de som oppsøker legesenteret!

Takk.

LABORATORIET STENGER TIDLIGERE PÅ FREDAGER

27. august 2018

Til informasjon så stenger LABORATORIET KL. 1130 PÅ FREDAGER.  Dette for å overholde tidsfristen for å sende laboratorieprøver med posten.

Vi beklager dette.

BETALING FOR HENVISNING

19. juni 2018

Dersom legen sender en henvisning til spesialist utenom legetimen, koster denne kr. 65.-  Denne kan betales kontant på legesenteret innen 7 dager.  Dersom denne ikke blir betalt innen 7 dager fra henvisningen er sendt, vil pasienten bli fakturert med kr. 65.- pluss gebyr fra Melin Medicare.

SMS - LØSNING VED KIRKENES LEGESENTER - BETALING

13. mars 2018

SMS-løsning ved Kirkenes Legesenter
Vi tilbyr SMS tjenester ved Kirkenes legesenter. Det har i den forbindelse vært stilt spørsmål ved om en løsning der pasienten må betale for en slik tjeneste er i henhold til dagens lovverk.
Helserespons er Norges største tilbyder av tjenester for kommunikasjon mellom legesenter og pasient, og er den tjenesteleverandør vi har på legesenteret. De har hevdet at denne tjenesten ikke er i strid med gjeldende lovverk. Helse og omsorgsdepartementet har tidligere sendt ut ett skriv der man kan tolke det dit hen at denne tjenesten ikke er i henhold til gjeldende regelverk. Dette har medført en usikkerhet rundt tjenesten, og Helserespons har bedt om en avklaring. Vi har nå mottatt et oppklarende brev fra helse og omsorgsdepartementet som fastslår:
«Det er imidlertid ikke slik at bestemmelsen forbyr enhver pasientbetaling i forbindelse med bruk av fastlegetjenester som ikke er forskriftsfestet i stønadsforskriften. Ovennevnte bestemmelse regulerer ikke forhold der kommersielle aktører krever gebyr/betaling når dette ikke går til å dekke legens del av kostnadene ved å ta i bruk en tjeneste. Bestemmelsen hindrer for eksempel ikke kommersielle aktører å ta betalt av pasienter som velger å bruke en SMS-tjeneste for å bestille time hos fastlegen eller fornye en resept. Disse pasientene må, i likhet med pasienter som bruker telefonen, påregne å dekke sine utgifter ved bruk av den aktuelle tjenesten for å oppnå sitt mål.»
Når det gjelder SMS-tjenesten så er dette en relativt usikret kommunikasjon og man må unngå at sensitive data blir sendt via denne tjenesten. Vi venter for tiden på at Helsenorge.no skal åpne for at vi kan starte med digital dialog i vårt journalsystem. Når denne tjenesten starter opp vil kommunikasjon med fastlege både bli sikrere og billigere.
Det må også påpekes at Kirkenes Legesenter har ingen inntjening på dagens SMS-ordning.

Med vennlig hilsen

Axel Lupton

Dataansvarlig Kirkenes Legesenter

BETALING FOR SYKMELDINGER ETTER KONSULTASJON

2. januar 2018

For å unngå gebyr på kostnader i forbindelse med utstedelse av sykemeldinger, må denne betales på legesenteret snarest etter utstedelsen, og senest innen 1 uke. Dersom ikke overtar Melin Collectors faktureringsansvaret.

ER DU BLITT SYKMELDT?? (gjelder fra 1.11.2017) OPPGI RIKTIG ARBEIDSGIVER TIL LEGE!

23. oktober 2017

 Er du blitt sykmeldt???  (gjeldende fra 1.11.2017)

Du vil få en SMS eller e-post om at det ligger noe til deg på nav.no

 
1.  Følg lenken og logg deg inn; så finner du sykmeldingen din.
2.  Sjekk opplysningene i sykmeldingen og send den fra nav.no
3.  Når tiden er inne for å søke om sykepenger, får du en ny sms eller e-post med en lenke.  Følg lenken og svar på noen spørsmål.

(NAV.NO)

OPPDATERE MOBILTELEFONNUMMER,ADRESSE OG ARBEIDSGIVER

28. februar 2017

Det er svært viktig at telefonnummer, adresse og nåværende arbeidsgiver er oppdatert i journalen.  Sjekk dette ved neste henvendelse til legesenteret.  Dersom fakturaadressen er en annen enn bostedsadresse; må dette opplyses om. 


Dette er viktig på grunn av utsendelse av pasientbrev, prøvesvar og fakturering.

Takk.

BETALINGSAUTOMAT PÅ VENTEVÆRELSET

21. februar 2013

For å unngå kø i ekspedisjonsluka, kan pasienten selv betale for sin legekonsultasjon på betalingsautomatene som står på venteværelset.  Tast inn fødselsdato og velg legekonsultasjon.  Sett deretter inn betalingskortet, slå kode og velg betal!

Ta vare på kvitteringen.

Takk for hjelpa!

OPPDATERE PERSONOPPLYSNINGER

25. september 2012

Dersom du har fått ny adresse, nytt telefonnummer eller en ny arbeidsgiver, er det svært viktig at denne endringen blir gitt til legesenteret.   Opplysningene kan gies over telefon 78 97 76 60, til din fastlege, eller i ekspedisjonen.

Dersom innkallinger, prøve/laboratoriesvar osv., skal nå fram til deg, er det svært viktig at disse opplysningene til enhver tid er oppdatert.

E-RESEPT

10. juli 2012

E-RESEPT Kirkenes legesenter har nå innført  e-resepttjenesten. Dette  betyr at du vil få ekspedert din e-resept i apotek og hos bandasjist i kommunen, og til de kommuner/apotek i landet som har tatt i bruk denne ordninga. Du  kan fortsatt få ekspedert papirresepter, men  DU må be om papirresept hvis du skal til et apotek eller en bandasjist som IKKE har innført e-resept ennå. Eventuelt så kan resepten faxes til det apotek som du vil benytte. Slik fungerer e-resept for deg:-Legen gjør klar resepten og sender denne elektronisk til en sentral  database (Reseptformidleren). Du trenger ingen papirresept. Hos apotek eller bandasjist: -Du sier at du har e-resept når du blir ekspedert. -Du oppgir fødselsnummer eller navn og fødselsdato, og hvilken vare du skal hente.  Du kan bli bedt om å legitimere deg. -Du kan få vite om du har mer igjen på resepten og du kan få en liste over de gyldige e-reseptene dine.For nærmere informasjon om e-resept:  E-resept-telefonen 800 40 404.http://helsedirektoratet.no/it-helse/eresept/Sider/default.aspx

NÅ ER VI TILGJENGELIG PÅ SMS

27. februar 2008

Vi oppfordrer alle til å henvende seg til oss på SMS. Kodeord KNES navn, din fødselsdato + din henvendelse til 2097. Dersom du bestiller akutttime samme dag eller til dagen etter, vær vennlig å oppgi problem.
OBS! DE SOM HAR SPERRET SIN TELEFON FOR 800-NUMMER, KAN IKKE BENYTTE DENNE TJENESTEN!

Vi har forøvrig følgende åpningstider:

Resepsjon:

Alle dager:0800-1530
Tirsdager:0930-1530

Laboratorium:

Man, ons og tors:
0830-1130 og 1230-1500
Tirsdager 1000-1130 og 1230-1500
Fre: 0830-1130.  Stengt etter 1130.

Telefontid:

Alle dager ikke tir: 0800-1100 og 1230-1500
Tirs: 0930-1100 og 1230-1500