Send til 2097:

KNES fødselsdato, ditt navn, grad av hast

(Unngå sensitiv informasjon)

KNES 030562 Kari Normann Trenger time for konsultasjon

Kr. 6,- per mottatt melding.

Normalt to meldinger - bekreftelse og timeavtale.

NB: Tjenesten kan ikke benyttes om man har reservert seg mot kortnummer

... Hvordan bestille time?

TIMEBESTILLING DAGTID: 78 97 76 60

Legevakt/øyeblikkelig-hjelp :

Legevakttelefonen 116117 er besvart 24 timer per døgn, hele året.
Innen vanlig kontortid (man-fredag 0800-1530) er legevakta lokalisert til Kirkenes legesenter.
Utenom disse tidene er legevakta lokalisert til mottakelses-avdelingen på Nye Kirkenes sykehus der vi har et felles akuttmottak med Nye Kirkenes Sykehus.

OPPFORDRING - TIME/RESEPTBESTILLING!

Da det for tiden er stor kø på telefonlinjene til Kirkenes legesenter, oppfordres det til å bestille TIMER OG RESEPTER OVER SMS, ELLER VIA VÅR HJEMMESIDE!

Det er mange som ønsker å nå oss og det kan ta litt tid å komme igjennom. Om du vil gjøre det enkelt og spare tid kan du benytte vårt SMS køfrisystem. Da skriver du KNES navnet ditt, fødselsdatoen din, grad av hast og sender meldingen til 2097. En slik melding kan se slik ut: KNES Ola Hansen 0405190 ønsker time gjerne i neste uke. Tjenesten koster kr. 6.- pr. mottatt melding (x 2-3 meldinger). Du kan sende meldingen når som helst på døgnet.

OBS!  De som har sperret telefonen for 800 - nummer, kan ikke benytte denne tjenesten!

Kirkenes legesenter benytter "Helserespons" for å forenkle første kontakt med legekontoret.  Dette sparer pasient for kostbar ventetid i telefonen og gir legekontoret forbedret tilgjengelighet.  Systemet er beregnet for en enkel henvendelse til et legekontor.  Ved problemstillinger som krever dialog bør pasienten ringe legekontoret på telefon: 78 97 76 60.
(Automatisk returmelding "henvendelsen behandles så raskt som mulig, vennlig hilsen legekontoret";  koster kr. 6.-  Svar fra legekontoret koster kr. 6.-   Meldinger sendt fra legekontoret som ikke er svar på en melding belastes legekontoret).

Avbestille time, eller endre timeavtale

Ring oss eller send KNES navnet ditt og fødselsdato med avbestillingen eller ønsket om endring av time til 2097. Dette må skje innen 24 timer før konsultasjonen skal finne sted, ellers blir timen belastet.

Hvordan bestille resepter på faste medisiner?

SMS dersom du bestiller resept på faste medisiner. Eks. KNES Ola Hansen 121212 Resept Selo-Zok.

Send til 2097

HUSK Å OPPGI STYRKE PÅ DEN MEDISINEN DU BESTILLER!!

E-RESEPT Kirkenes legesenter har nå innført  e-resepttjenesten. Dette  betyr at du vil få ekspedert din e-resept i apotek og hos bandasjist i kommunen, og til de kommuner/apotek i landet som har tatt i bruk denne ordninga. Du  kan fortsatt få ekspedert papirresepter, men  DU må be om papirresept hvis du skal til et apotek eller en bandasjist som IKKE har innført e-resept ennå. Eventuelt så kan resepten faxes til det apotek som du vil benytte. Slik fungerer e-resept for deg:-Legen gjør klar resepten og sender denne elektronisk til en sentral  database (Reseptformidleren). Du trenger ingen papirresept. Hos apotek eller bandasjist: -Du sier at du har e-resept når du blir ekspedert. -Du oppgir fødselsnummer eller navn og fødselsdato, og hvilken vare du skal hente.  Du kan bli bedt om å legitimere deg. -Du kan få vite om du har mer igjen på resepten og du kan få en liste over de gyldige e-reseptene dine.For nærmere informasjon om e-resept:  E-resept-telefonen 800HELSE Http://helsedirektoratet.no/it-helse/eresept/Sider/default.aspx